Rola LinkedIn w budowaniu kariery

LinkedIn to nietypowy serwis społecznościowy. Raczej nie znajdziesz tu zdjęć z wakacji, nie dowiesz, co Twoi znajomi jedli na śniadanie i nie pochwalisz się prezentem, jaki dostałeś na urodziny. Możesz za to nawiązać ciekawe kontakty biznesowe, przeczytać zaskakujące branżowe newsy, poznać inspirujących ekspertów i podejrzeć, jakie kroki zawodowe podejmują osoby działające w tej samej branży, co Ty. LinkedIn to cenne narzędzie na rynku zawodowym. Dziś o tym, jaka jest rola LinkedIn w budowaniu kariery.

Spis treści:

  1. Fenomen LinkedIn
  2. LinkedIn to nowe możliwości zawodowe
  3. Jak wykorzystać LinedIn w budowaniu kariery
  4. Dla kogo LinkedIn?

Fenomen LinkedIn

Media społecznościowe to dziś nie tylko miejsce do otrzymywania kontaktów społecznych i przestrzeń do dzielenia się swoją codziennością, pasjami i poglądami. To także świetne narzędzie biznesowe, które odgrywa istotną rolę w kształtowaniu pozycji na rynku zawodowym. 

Ponad 900 mln użytkowników z ponad 200 krajów, 26 wersji językowych, 58 mln firm i ponad 8 mln aplikacji dziennie – LinkedIn bije rekordy popularności na całym świecie. To międzynarodowy portal społecznościowy, założony po to, by ułatwiać nawiązywanie kontaktów zawodowo-biznesowych. Serwis umożliwia zamieszkanie ofert pracy, wyszukiwanie kandydatów, a także… budowanie własnego profilu zawodowego, który – jak się okazuje – może być cennym narzędziem na ścieżce kariery. LinkedIn to świetne miejsce do zarządzania swoją tożsamością zawodową, budowania sieci kontaktów i szukania pracy.

LinkedIn to nowe możliwości zawodowe

Każdej sekundy przez LinkedIn składanych jest 101 aplikacji, co daje ponad 8 milionów aplikacji dziennie. Każdego roku dzięki LinkedIn udaje się ukończyć ponad 3 miliony rekrutacji, a co minutę zatrudnianych jest 8 osób. 

LinkedIn daje ogromne możliwości zawodowe. Pozwala utrzymywać kontakty z osobami, z którymi pracowałeś i nawiązywać nowe znajomości biznesowe, które mogą wesprzeć Cię na Twojej biznesowej drodze. 

Poprzez LinkedIn możesz budować swój ekspercki wizerunek. Systematyczna publikacja merytorycznych i ciekawych artykułów na branżowe tematy daje nieograniczone możliwości kształtowania silnej marki osobistej, co w dzisiejszym, niesamowicie konkurencyjnym świecie biznesu ma ogromne znaczenie. Silna marka osobista zwiększa szanse na zatrudnienie w najbardziej prestiżowych firmach, pozwala rozwijać swój potencjał zawodowy na wielu płaszczyznach i otwiera drogę do wielkiej i satysfakcjonującej kariery – nie tylko w Polsce, ale i na rynku międzynarodowym.

 utrzymywanie kontaktu z osobami, z którymi pracowałeś i nawiązywać nowe znajomości biznesowe

Jak wykorzystać LinedIn w budowaniu kariery

Twój profil zawodowy na LinkedIn jest Twoją wizytówką na rynku pracy, dlatego powinien być przygotowany profesjonalnie i z najwyższą starannością. Musi być kompletny i aktualny. Dokładnie uzupełnij informacje dotyczące Twojego doświadczenia zawodowego i wykształcenia. Opisz wszystkie kursy, wskaż cenne umiejętności i kwalifikacje, a także pochwal się osiągnięciami zawodowymi. Zadbaj o dobór odpowiednich słów kluczowych – dzięki nim zwiększysz szansę na znalezienie Twojego profilu przez ekspertów z branży, pracodawców i specjalistów ds. HR. Pamiętaj, że duże znaczenie ma sposób, w jaki zaprezentujesz informacje o sobie i swoim doświadczeniu. Postaraj się przedstawić wszystko w sposób jasny i zrozumiały. Profil uzupełnij o profesjonalne zdjęcie w dobrej rozdzielczości. 

Samo założenie konta jednak nie wystarczy. Aby LinkedIn pomógł Ci w budowaniu kariery, musisz go aktywnie używać. Śledź firmy, które Cię interesują, nawiązuj nowe kontakty i utrzymuj relacje z już istniejącymi. Pamiętaj jednak, aby rozsądnie wybierać osoby, którym wysyłasz zaproszenia. Personalizuj je, podając konkretny powód, dla którego chciałbyś, żeby dana osoba dołączyła do Twojej grupy kontaktów. Dobrym sposobem na zwiększenie swojej widoczności i kreowanie marki osobistej jest udostępnianie postów i komentowanie treści. Możesz także dołączyć do grup branżowych, w których znajdziesz dyskusje o nowych trendach w branży oraz ciekawe oferty pracy w firmach działających na interesującym Cię rynku.

Dla kogo LinkedIn?

Według statystyk konto na LinkedIn każdego dnia zakłada około 1500 Polaków, co daje średnio 45 tys. nowych kont w skali miesiąca. Oznacza to, że obecnie na portalu obecnych jest ponad 5 mln polskich użytkowników. To potwierdza ogromną popularność portalu. 

W styczniu 2022 roku najwięcej polskich użytkowników na LinkedIn działało w branżach IT i produkcji. Portal jest jednak dobrym miejscem dla przedstawicieli niemal wszystkich gałęzi rynku – od marketingu i e-commerce, przez branżę nieruchomości, aż do przedstawicieli świata nauki i edukacji. 

Z LinkedIn mogą korzystać wszyscy, którzy chcą rozwijać swoją karierę. To portal skierowany do osób na różnych poziomach zawodowych – właścicieli małych i dużych firm, „zwykłych” pracowników, studentów czy osób, które dopiero wkraczają na rynek pracy. 

LinkedIn to cenne narzędzie na dzisiejszym rynku pracy. Załóż konto i bądź aktywny, dzięki czemu zwiększysz swoje szanse na zbudowanie spektakularnej kariery zawodowej!

linkedin

Przeczytaj także: https://eduexpress.pl/rekrutacja-zewnetrzna-jako-strategia-rozwoju/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *