Przyszłość jest wielojęzyczna: dlaczego firmy powinny inwestować w talenty językowe?

przyszłość jest wielojęzyczna

Znajomość języków obcych zwykle łączymy z podróżami po świecie i możliwością oglądania zagranicznych filmów bez napisów. Jednocześnie zapominamy, że języki obce mogą być niesamowicie przydatne w codziennej pracy. Pracownik władający kilkoma językami w stopniu co najmniej komunikatywnym to prawdziwy skarb! Dlaczego? Czemu firmy powinny inwestować w talenty językowe?

Spis treści:

  1. Wielojęzyczny ecommerce – biznes XXI wieku
  2. Ekspansja na rynki zagraniczne – nie tylko w ecommerce
  3. Znajomość wielu języków to oznaka motywacji i samodyscypliny

Żyjemy w czasach niemal bez granic. Wyjazd do innego kraju nie stwarza dziś żadnych problemów, a na polskim rynku funkcjonuje coraz więcej firm międzynarodowych. Również te, z naszego podwórka, chętnie współpracują z zagranicznymi klientami. Znajomość przynajmniej jednego języka obcego to dziś absolutny must have.

Wielojęzyczny ecommerce – biznes XXI wieku

Wielojęzyczność pracowników przede wszystkim przydaje się w ecommerce. W sprzedaży międzynarodowej tkwi bowiem ogromny potencjał. Firma, która rozszerzy swoją działalność na rynki zagraniczne, nie tylko generuje wyższe obroty, ale także zwiększa swoje szanse na spektakularny sukces w biznesie. Może zyskać popularność, która zagwarantuje jej wysokie zyski w perspektywie długoterminowej.

Niestety automatyczne tłumaczenie zawartości strony nie wystarcza. Skuteczność międzynarodowego ecommerce zależy od wielu czynników. Trzeba przygotować różne wersje sklepu internetowego, uwzględniając aspekty językowe, kulturowe i inne. Do tego dochodzi konieczność stworzenia kilku dedykowanych kampanii marketingowych, a także obsługa klientów w języku ojczystym.

Według badań W3Tech ponad 60% wszystkich treści zawartych w internecie stanowią te anglojęzyczne. Z kolei badanie Unbabel wykazało, że prawie 70% konsumentów na świecie chce, aby marki komunikowały się z nimi w ich ojczystym języku. Co więcej, prawie 60% konsumentów uważa, że brak rodzimego języka w komunikacji marki jest lekceważący, a ponad 60% deklaruje, że jest w stanie zapłacić więcej, jeśli miałoby możliwość zakupu i obsługi w swoim ojczystym języku. Wniosek jest jeden: w wielojęzyczności tkwi ogromny potencjał.

Marka, zwracając się do obecnych i potencjalnych w ich ojczystym języku, pokazuje, że są dla niej ważni – że o nich dba, szanuje ich i zależy jej na ich wygodzie. To swego rodzaju troska, która sprawia, że konsumenci chętniej wchodzą w interakcję z firmą – kupują jej produkty, zapisują się do newslettera, zaczynają obserwować w mediach społecznościowych. Innymi słowy, stają się lojalnymi klientami.

biznes XX wieku

Zobacz także: https://eduexpress.pl/rekrutacja-wewnetrzna-czy-zewnetrzna-roznice-wady-zalety/

Ekspansja na rynki zagraniczne – nie tylko w ecommerce

Współczesny świat jest bardziej dostępny, otwarty. Nie ma zatem sensu ograniczać się do jednego rynku. Ekspansja na rynki zagraniczne to dobre rozwiązanie nie tylko w ecommerce. Współpraca z klientami międzynarodowymi (zarówno B2B, jak i B2C) to dobry kierunek rozwoju w różnych branżach – przemyśle, reklamie czy budownictwie. Firma, która zdecydowała się na międzynarodową ekspansję, nie jest związana z jedną, konkretną gospodarką. Dzięki temu może elastycznie przekierowywać swoje kampanie i kapitał na inne regiony, jeśli w jednej z lokalizacji nastąpi trudna sytuacja. Dywersyfikacja pozwala uchronić się przed negatywnymi konsekwencjami kryzysów.

Ekspansja na rynki międzynarodowe to sposób na to, by budować przewagę nad konkurencją. Takie działanie pozwala uzyskać stabilną pozycję w branży, która przekłada się na realne zyski.

Oczywiście proces międzynarodowej ekspansji nie byłby możliwy bez znajomości języków obcych na wysokim poziomie. Doskonałe przygotowanie pracowników to przejaw profesjonalizmu i solidnego podejścia do pozyskiwania klientów międzynarodowych.

znajomość wielu języków

Znajomość wielu języków to oznaka motywacji i samodyscypliny

Nauka języków obcych wymaga cierpliwości i dyscypliny. Opanowanie do perfekcji sztuki władania kilkoma językami to przejaw samozaparcia i wysokiej ambicji, czyli cech, które są szczególnie ważne na rynku pracy. Co oznacza to dla pracodawcy? Taki pracownik będzie bardziej angażował się w swoje obowiązki zawodowe, co może przełożyć się na lepsze wyniki całego zespołu. Wielojęzykowi pracownicy to cenny kapitał. Firma, która inwestuje w takich pracowników, inwestuje w swój wielopłaszczyznowy rozwój!

Zobacz również :

https://eduexpress.pl/rozmowa-kwalifikacyjna-online-jak-dobrze-wypasc-zlote-rady-rekruterow/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *