Rekrutacja dla przyszłości: jak agencje rekrutacyjne pomagają firmom przewidywać i dostosowywać się do zmieniających się potrzeb rynku pracy?

przyszłość

Wyraźny postęp technologiczny, zmiany zapotrzebowania na pracowników poszczególnych szczebli, wzrost lub spadek znaczenia konkretnych branż, zmiany demograficzne czy nowe trendy biznesowe – rynek pracy przechodzi dziś niemałą rewolucję. Czasem ciężko odnaleźć się w nowej rzeczywistości i efektywnie pozyskiwać wybitnych pracowników. Nieocenionym wsparciem w procesie dostosowywania się do zmieniających się potrzeb rynku pracy jest doświadczenie specjalistów z profesjonalnej agencji rekrutacyjnej. W jaki sposób agencja może pomóc Twojej firmie?

Spis treści:

  1. Nowe technologie na współczesnym rynku pracy
  2. Wielopokoleniowy rynek pracy
  3. Idea work & life balance i inne czynniki kształtujące współczesny rynek pracy
  4. Profesjonalna agencja rekrutacyjna – przewodnik po współczesnym rynku pracy

Nowe technologie na współczesnym rynku pracy

Na współczesny rynek pracy wpływa wiele czynników. Wśród tych najważniejszych i najmocniej dziś zauważalnych wymienimy szybki rozwój technologiczny, cyfryzację i automatyzację pracy. Eksperci Światowego Forum Ekonomicznego prognozują, że do 2025 roku aż 85 mln miejsc pracy może zostać zastąpionych przez maszyny i automatyzację. Według naukowców z Oxfordu sztuczna inteligencja zdominuje rynek pracy do 2061 roku. Z kolei według szacunków Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju 65% dzieci, które w ostatnim czasie zaczęły edukację, będzie pracować w zawodach, które jeszcze nie istnieją. Zmiany na rynku pracy, spowodowane m.in. rozwojem technologicznym, są widoczne już dziś. I chociaż do konkretnych liczb i szacunków należy podchodzić z dystansem, to nie ulega wątpliwości, że w kolejnych latach czeka nas jeszcze większa rewolucja, która wpłynie nie tylko na modele pracy w wielu branżach, ale także na specyfikę pozyskiwania nowych pracowników

przyszłość

Wielopokoleniowy rynek pracy

Niemały wpływ na zmiany ma wkroczenie na rynek pracy pokolenia Z, czyli osób urodzonych w okolicy 1995 roku (w zależności od źródła). Przedstawiciele generacji Z to osoby otwarte, elastyczne, które dobrze odnajdują się w wirtualnym świecie i świetnie radzą sobie z technologią. Z drugiej strony zarzuca się im roszczeniowość i strach przed ciężką pracą.

Wyzwaniem dla współczesnych pracodawców jest nie tylko dostosować się do wymagań pokolenia Z, ale także znaleźć uniwersalne podejście, które pozwoli skutecznie dotrzeć do przedstawicieli wszystkich czterech pokoleń funkcjonujących na dzisiejszym rynku (baby boomers, pokolenie X, millenialsi, pokolenie Z).

Idea work & life balance i inne czynniki kształtujące współczesny rynek pracy

Duży wpływ na współczesny rynek pracy ma idea work & life balance. Coraz więcej mówi się o potrzebie zachowania równowagi między życiem prywatnym a zawodowym. Odpowiedzią na to są przyjazne miejsca pracy, elastyczne godziny pracy, czy też dodatkowe benefity.

Na rynku pracy, poza rozwijającą się technologią, zmianami pokoleniowymi i ideą work & life balance, możemy zauważyć wyraźny wpływ urbanizacji, ekonomii freelancingu czy idei zrównoważonego rozwoju. W niedalekiej przyszłości na znaczeniu mogą zyskiwać także transparentność w środowisku pracy, ekonomia współpracy oraz – ostatnimi czasu coraz popularniejsza – sztuczna inteligencja.

Zmiany na rynku pracy wymuszają na pracodawcach nowe, często całkowicie odmienne podejście do pozyskiwania pracowników. Działanie na własną rękę nie zawsze się opłaca. Aby mieć pewność, że poruszanie się po rynku pracy zakończy się sukcesem, warto skorzystać z pomocy specjalistów. Nieocenionym wsparciem w procesie może być doradztwo profesjonalnej agencji rekrutacyjnej.

współczesny rynek

Profesjonalna agencja rekrutacyjna – przewodnik po współczesnym rynku pracy

Głównym założeniem agencji rekrutacyjnych jest wsparcie małych i średnich przedsiębiorstw oraz wielkich korporacji w pozyskiwaniu najlepszych pracowników – takich, którzy idealnie wpisują się w wymagania na danym stanowisku, potrzeby pracodawcy i kulturę organizacyjną firmy. Agencja poszukuje kandydatów poprzez publikacje ogłoszeń na dedykowanych portalach i w mediach społecznościowych, czy też przez bezpośredni kontakt z wybranymi osobami. Ponadto dokonuje weryfikacji i selekcji zgłoszeń, przeprowadza rozmowy kwalifikacyjne i testy, a także pomaga w wyborze przyszłego pracownika. Większość agencji działa na zasadzie „Success fee”, czyli rekrutacji z gwarancją sukcesu, co daje klientom pewność skutecznej rekrutacji bez utraty pieniędzy.

Agencję rekrutacyjną tworzą specjaliści, którzy nieustannie śledzą trendy na rynku pracy i ciągle podnoszą swoje kwalifikacje zawodowe. Ich wiedza, doświadczenie i wysokie kompetencje pozwalają im przewidywać zmiany na rynku pracy. Agencja może wesprzeć firmę w dostosowaniu się do nowej rzeczywistości poprzez szczegółowe analizy, profesjonalne i kompleksowe doradztwo oraz racjonalny dobór metod i narzędzi pozyskiwania pracowników.

Rynek pracy ciągle się zmienia. Przewidywanie trendów i nieustanne dostosowywanie się do nich to trudne zadanie. Dlatego warto skorzystać z pomocy specjalistów. Współpraca z profesjonalną, idąca z duchem czasu agencją to szansa na to, by odnaleźć się w nowej rzeczywistości i dobra inwestycja w przyszłość przedsiębiorstwa!

Przeczytaj również: https://eduexpress.pl/zarzadzanie-talentami-na-najwyzszym-poziomie-jak-profesjonalne-agencje-pomagaja-w-budowaniu-elitarnych-zespolow/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *